quinta-feira, 30 de outubro de 2008

Un cambio no que os grandes doantes poden confiar

Un cambio no que os grandes doantes poden confiar

Publicado o 22 de Outubro de 2008
Columna de Amy Goodman 29 de outubro de 2008 17:20 Por Amy Goodman

O cambio está moi preto. Salvo que se repita o prolongado reconto de votos do ano 2000 en Florida, pronto haberá un vencedor nas eleccións presidenciais de Estados Unidos.

En tempos de crise económica, o cambio é algo que un garda no peto e que quere conservar.

As campañas electorais, con todo, non funcionan con moedas de poucos centavos. As súas arcas, especialmente a dos demócratas, estanse enchendo de máis e máis fajos de diñeiro, o que asegura que os políticos quedarán en débeda cos intereses especiais e os doantes adiñeirados. Non esperen que as cadeas de televisión expoñan grandes discusións sobre isto, porque precisamente son as cadeas televisivas as que máis se benefician desta conxuntura.

Barack Obama bateu unha nova marca de recadación de fondos durante o mes de setembro, segundo indicouno a súa campaña recentemente, que superou todas as predicións, alcanzando os 150 millóns de dólares. Dado que Obama decidiu non acollerse ao sistema público de financiamento de campañas, pode gastar libremente todo o que as súas arcas permítanlle ata o día das eleccións. John McCain aceptou o financiamento público e iso significou para a súa campaña a imposición dun máximo de 84,1 millóns de dólares de diñeiro público para gastar nas eleccións xerais. A campaña de Obama gastou en publicidade catro veces máis que a de McCain.

A campaña de Obama ha "alagado a zona" con publicidade. Ten unha canle chamada "Obama Channel" que emite ininterrompidamente durante as 24 horas en Dish Network. Anuncios de Obama aparecen en videoxogos como "Guitar Hero". A campaña comprou media hora de tempo de aire de máxima audiencia en NBC, CBS e Fox para que Obama diríxase á nación seis días antes da elección. Fox cambiou o horario de inicio das Series Mundiais para acomodarse ao espazo de publicidade vendido á campaña de Obama.

A campaña de Obama atribúese recibir unha cantidade sen precedentes de doazóns pequenas de parte dos seus históricos 3,1 millóns de doantes. O director da campaña, David Plouffe, afirma que a doazón media da campaña é de menos de 100 dólares. Unha análise realizada polo Wáshington Post dos datos da Comisión Federal Electoral (FEC, polas súas siglas en inglés) demostra, con todo, que soamente a cuarta parte desa gran cantidade de doantes entra na categoría de ?pequenos? doantes (menos de 200 dólares), o que supón unha porcentaxe menor que o conseguido por George Bush na súa campaña de 2004.

Segundo o Center for Responsive Politics, un grupo sen fins de lucro que realiza un seguimento das contribucións económicas achegadas ás campañas, os fondos recadados polas campañas presidenciais incrementáronse enormemente. A campaña electoral de 1976, a primeira que incluíu o financiamento público, rexistrou unha recadación total de 171 millóns de dólares (ao redor de 570 millóns de dólares, axustando a cifra de acordo á inflación). A campaña actual xa alcanzou case os 1.600 millóns de dólares, e o Center for Responsive Politics prevé que o total alcance os 2.400 millóns de dólares. A pesar de que supostamente as doazóns aos candidatos non poden ser maiores de 2.300 dólares por persoa para as eleccións xerais (permítese outros 2.300 dólares para as eleccións primarias por cada candidato), existen enormes baleiros legais. Os máis dignos de mención son os "comités conxuntos de recadación de fondos", nos que o candidato á presidencia asóciase co seu partido para formar unha organización de recadación de fondos. O formado por McCain e o Comité Nacional Republicano chámase McCain Victory 2008 (Vitoria de Mcain 2008) e pode recibir doazóns de ata 70.000 dólares, que despois son distribuídas entre a campaña presidencial, o partido a nivel nacional e os comités partidarios dos estados crave. Obama e o Comité Nacional Demócrata crearon o Obama Victory Fund (Fondo para a Vitoria de Obama), ao que os doantes podíanlle achegar ata 28.500 dólares. Segundo informou recentemente o Wáshington Post, os demócratas atoparon esa suma demasiado restritiva, así que crearon o Committee for Change (Comité para o Cambio), que permite aos doantes achegar ata 65.000 dólares. ¡Que gran cantidade de cambio!


Bill Buzenberg, Director Executivo do Center for Public Integrity, díxome: "O que está mal de todo isto é que, logo das eleccións, a xente que achegou grandes cantidades de diñeiro vai acudir á persoa que resulte elixida, e quererá ter acceso e influencia sobre el". A carreira pola presidencia de 2.000 millóns de dólares tamén garante grandes ganancias para os medios de comunicación, as cadeas de televisión nacionais e as canles de televisión locais. Centos de emisoras de televisión están facendo uso das ondas radioeléctricas, que son de todos, e colocándose a si mesmas entre os candidatos e o público.

O acceso ao espazo radioeléctrico público debería ser gratuíto para os candidatos políticos. Buzenberg continuou: "A todas as emisoras locais de televisión ás que vou pregúntolles, -Que tal vailles nos anos de eleccións- Respóndenme, "Compramos cámaras novas, equipos novos. Supón un beneficio enorme para eles. Os medios comerciais están gañando este ano como nunca, e xamais os vas a escoitar cuestionando ao sistema que permite que tanto diñeiro vaia parar a eles".

morreu o financiamento público das campañas? Fai un ano, o senador Obama dixo: "Sempre fun un defensor do financiamento público das campañas, en combinación con tempo gratuíto de aire en televisión e radio para os candidatos, como unha forma de reducir a influencia dos poderosos grupos de intereses especiais". Gañe quen gañe as eleccións, o próximo presidente entrará á Casa Branca cunha longa lista de doantes aos que agradecer.

DN!: Un cambio no que os grandes doantes poden confiar
Columna de Amy Goodman, 22 de octubure, 2008

Notas.-

Denis Moynihan colaborou na investigación para esta columna.

Amy Goodman é presentadora de "Democracy Now!" un informativo diario internacional de TV e radio dunha hora que se emite en máis de 550 emisoras en inglés e 200 emisoras en español. Foi galardoada co Premio "Right Livelihood 2008", tamén chamado o "Nobel alternativo", e recibirá o premio no parlamento sueco en Decembro de 2008.

Columna Semanal de Amy Goodman, presentadora de Democracy Now! Por favor, difundir.

© 2008 Amy Goodman

Texto en Inglés. Traducido por: Anxo Domínguez e Democracy Now! en español, spanish@democracynow.org

O martes, 4 de novembro, 2008, Democracy Now! vai cubrir as eleccións en EE.UU. Para as emisoras interesadas en cobertura en español, escríbanos a spanish@democracynow.org

______________________

Nenhum comentário:

Destacado

O rol do xornalismo independente actual
Crebar a barreira do Silencio

Do 8 ao 13 de novembro pasado tivo lugar na cidade arxentina da Prata a 10ª Asemblea e Conferencia da Asociación Mundial de Radios Comunitarias (AMARC), que contou coa asistencia de máis de 700 representantes de todo o mundo. Unha das participantes neste encontro foi Amy Goodman, xornalista estadounidense de notable traxectoria independente e ben gañado prestixio polo rigor e a valentía postos en práctica no exercicio da súa profesión. Goodman conduce o programa diario Democracy Now! , que se difunde en ao redor de 800 radios e emisoras de televisión en todo o mundo, e cuxa edición en español cumpriu 5 anos. Con tal motivo, Amy Goodman deu unha charla, o 12 de novembro, na Unión de Traballadores de Prensa de Bos Aires (UTPBA), que constituíu unha verdadeira lección acerca do que significa o xornalismo independente fronte ao das grandes corporacións mediáticas ligadas ao poder.

Amy Goodman e o rol do xornalismo independente actual. Artigo publicado en Le Monde Diplomatique(.pdf) Número 138, decembro de 2010

_______________

Enlaces da Rede Galega de Rádios Libres e Comunitarias

Notas do Blogue

Este Blogue utiliza as ferramentas de tradución que oferta o Seminario de Lingüística Informática (SLI) da Universidade de Vigo.

________

Recursos públicos de tecnoloxía lingüística desenvolvidos polo SLI, entre outros, o tradutor automático español - galego "OpenTrad-apertium", o corrector ortográfico en liña de galego OrtoGal, o Dicionario CLUVI inglés-galego, o Corpus Lingüístico da Universidade de Vigo (CLUVI) orientado cara á tradución do galego, o Corpus Técnico do Galego (CTG) de orientación terminolóxica especializada, a Termoteca - Banco de Datos Terminolóxico da Universidade de Vigo, a Neoteca - Banco de Datos de Neoloxismos da Universidade de Vigo, o dicionario de toponimia galega Aquén, e o etiquetador FreeLing para a análise lingüística automática do galego.

O Seminario de Lingüística Informática, xunto co Observatorio de Neoloxía, forma parte do Grupo de Investigación en Tecnoloxías e Aplicacións da Lingua Galega (Grupo TALG) da Universidade de Vigo.

http://webs.uvigo.es/sli/

Artabrix - Ubuntu - GNU-Linux Powered by Blogger Ubuntu GNU-LINUX Licença GNU Esta web apoia á iniciativa dun dominio galego propio (.gal) en Internet Firefox